Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Anda Pelawat ke...

Khamis, 10 Januari 2013

PERUTUSAN TAHUN BAHARU PPD HILIR PERAK PERUTUSAN TAHUN BAHARU 2013

PERUTUSAN TAHUN BAHARU PPD HILIR PERAK
PERUTUSAN TAHUN BAHARU 2013


Bismillahhirrahmanirrahim
Assalammualaikum dan salam 1Malaysia.
Alhamdulillah bersyukur kita ke hadrat Illahi kerana dengan limpah dan nikmat-Nya, kita dipanjangkan usia untuk melangkah ke tahun 2013. Sesungguhnya dalam kita melangkah ke tahun baharu ini, kita perlu lebih bermuhasabah akan amanah yang telah kita pikul serta lalui pada tahun 2012.
Pendidikan adalah merupakan penyumbang utama dalam membangunkan modal insan yang kamil. Pendidikan perlu dijana secara komprehensif agar mampu menjadi wajah dalam mencetus kreativiti dan inovasi agar modal insan yang kita ada ini mampu dan berupaya untuk bersaing dalam pasaran kerja. Oleh itu, sebagai warga pendidik dan warga pendidikan, kita mempunyai tanggungjawab dan amanah yang sangat berat bagi merealisasikan Transformasi Pendidikan terutamanya dalam menjayakan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.
Antara matlamat dalam melaksanakan Transformasi Pendidikan ini ialah kita mesti memastikan hasil kerja yang kita laksanakan hendaklah berkualiti. Justeru, suatu perancangan dan strategik perlu kita garap secara terancang agar hala tuju untuk mencapai kualiti kerja yang tinggi akan tercapai. Kualiti PdP merupakan wahana paling berkesan untuk meningkatkan keberhasilan murid untuk bersaing di pentas antarabangsa. Keutamaan haruslah diberikan ke arah peningkatan akses dan kualiti pendidikan agar kelangsungan usaha bersepadu ini dapat menjadi peyumbang yang bermakna kepada kualiti pendidikan di negara ini.
Segala ruang dan peluang luas yang disediakan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia serta kerajaan mestilah kita rebut agar modal insan kita lahir sebagai insan yang berinovatif serta berkemahiran tinggi. Sehubungan dengan itu, antara perancangan yang kita akan jalankan ialah dengan melaksanakan Program AKAR (Agresif Ke Arah ’A’ Realiti). Program ini bertujuan untuk memberi ruang dan peluang kepada anak didik kita untuk mencapai kejayaan yang lebih cemerlang. Sesungguhnya, jika tidak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya. Bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana muafakat.
Akhir bicara, marilah kita bersama-sama mengharungi perjalanan tahun baharu 2013 ini dengan penuh iltizam serta komited untuk melakukan perubahan dan penambahbaikan secara berterusan dalam menjana kecemerlangan pendidikan ke arah Hilir Perak nombor 1.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan